5.ČP Benátky nad Jizerou

I přes chladné a vlhké počasí se podařilo dráhu a areál naladit na závody Českého poháru perfektně, a i když předpověď nebyla žádná hitparáda, nakonec vyšlo i počasí. Depo začaly plnit obytné vozy a karavany už od čtvrtečního večera, a protože i moravská část republiky měla volnej víkend, sjelo se na závody Českého poháru hodně přes dvě stovky jezdců. 

foto: J.Nečas

Náročnej závodní program (pět základní jízd, pro mnohé kategorie pak ještě čtvrtfinálové, semifinálové a finálové jízdy) i ve velkém počtu jezdců (i diváků) běžel výborně a finálové jízdy tak startovaly ve tři hodiny za parádního počasí. Výbornej speaker, spousta mediální techniky a především parádní výkony jezdců na dráze korunovaly skvělej sobotní bikros. Na dráze se kromě velkých klubů, kam už vedle tradičních patří i domácí Benátky, skvěle prezentovalo hodně nových (zatím) menších týmů a klubů, a to je dobře. Tenhle závod si nakonec moc nezadal s loňským Mistrovstvím ČR a potvrdil, že bikros za posledních pět let, kdy se otvírala novodová historie benáteckého BMX (mimochodem 5. závodem ČP v roce 2012) udělal obrovský skok. Ten je vidět nejvíc na mladejch raketách do 15ti let. Pokud je dokážeme přetavit v kvalitní juniory, může se českej bikros přiblížit i ke světovým podiím – a i to je smysl těhlech závodů. I když část české špičky závodila na světovém poháru v holanském Papendalu, dorazila do Benátek i dospělá elita, takže diváci viděli naskákanou prosekci v podání pardubických riderů, kteří si doletěli pro podstatnou část z prize money vypsaných na tenhle závod.

Výsledky

2016-04-02 KZR Pardubice Výsledky závodu
2016-04-02 KZR Pardubice Průběžné výsledky po 5. závodě

 

Finálové jízdy

[vlevo od názvu videa si rozlikněte výběr všech finálových jizd]

 

1 komentář k článku 5.ČP Benátky nad Jizerou

  1. Ahoj všichni,
    díky Marto, že jsem si mohla obalit nervy na Lukyho finálka, Pavle díky za videa a díky všem za skvěle připravený závod.Hrdá máma Jana Kunči

    • Děkujem. Luky zabil hrozně 🙂 Za chvíli budou i videa z neděle, kde to bylo ještě vostřejší 🙂

  2. Ahojda bikrosáci 🙂 chtěl bych opět poděkovat všem pořadatelům BMX Benátky za skvěle připravené závody Českého poháru, hlavně za perfektní organizaci, rychlý a hladký průběh celého závodu, také super komentář, profi ozvučení závodu a nově i časomíru na startu. Určitě bych tu rád ještě vyzdvihnul asi nejlepší občerstvení z mého pohledu, hlavně sladkou domácí kuchyni 🙂 A nakonec super afterparty s živou kapelou byla sladká třešnička na velkém dortu, díky. Nicméně bych ještě podotknul, že dráha byla opět velmi dobře připravená po pátečním lijáku, byla dost rychlá a technická, ale třetí zatáčka má díky velké rychlosti celé třetí roviny velmi zúžený vnitřek a musí se do zatáčky spíše najíždět z venku, což moc neumožňuje závěrečné souboje. Vnitřek třetí klopénky je zakončený ostrou betonovou hranou, na které je žlutě namalovaná lajna a pak už je travnatá díra. Asi je to u nás v pořádku, tady nic proti, ale v Evropě má každý vnitřek i vnějšek klopénky své menší krajnice (malé volné místo pod čarou dráhy) a pokud jezdec nějakým způsobem vjede pod čáru, tak je na rozhodčích, jestli závodníka odsunou na poslední místo nebo ho nechají (v Evropě nekompromisně závodníka při podjetí čáry odsouvají na „last place“). Adam se bohužel dostal do situace, kdy měl možnost druhého závodníka podjet ve větší rychlosti ve třetí klopénce, ale vjel v úzkém vnitřku těsně pod čáru, kde už sjel do díry, ostrá betonová hrana ho vystřelila a skončil pádem. Samozřejmě jezdecká chyba, že šel až tak moc nízko v té rychlosti, ale klidně bych ten vnitřek (travnaté účko) z bezpečnostních důvodů ještě dobetonoval (nebo travnaté účko ještě více zúžil) a samozřejmě tu žlutou čáru nechal tak jak je, ale to je spíše jen na zvážení…Dráha jinak nemá chybu a je velmi dobrá, možná bych ještě poladil startovní Pro-Gate, kdy rampa padá s mírným zpožděním po zvukové i světelné signalizaci, takže někteří závodníci s velmi rychlou reakcí (hlavně na zvuk) jdou do rampy a příště se musejí více soustředit, aby šli až na oranžová světla…ale to je jen detail, dá se na to zvyknout, nicméně to chce trénink předem 🙂 Ještě jednou velký díky všem pořadatelům, hlavně panu řediteli závodu, který vše opět perfektně nachystal 🙂 Těšíme se na další pěkný závod v Benátkách. Naviděnou na Evropě v Řepích 🙂

    • Díky za komentář i postřehy. S vnitřkama zatáček se pokusíme do příště něco provést… minimálně se pokusíme srovnat vejškové rozdíly, aby nedošlo k pádu při vyjetí mimo trať. Co se týče progate rampy, zkusím to během roku proměřit a porovnat s gatem na Řepích třeba – jediné, co jde nastavovat, je doba tlačení a doba brždění, a i ta je doporučená dokumentací, tak uvidíme, co s tím půjde.

      • Jasnačka 🙂 Teď jsem zrovna koukal na nedělní finálko 15+ jak Mates na startu vyšlápnul a Štěpa Hladík šel pak do něj z vnějšku na konci první rovky, až Mates úplně vyjel z dráhy přes travnatý ostrůvek…ale když se vracel zpět na klopku, tak už byl rozhozenej a stočilo se mu přední kolo, no stane se….Asi by to chtělo minimálně ty výškové rozdíly dorovnat, ať nedochází ke zbytečným úrazům…pád na betonu vždy hodně bolí a nemusí skončit jen odřeninami…A samozřejmě jak jsem psal, když to bude dorovnané a v závodě se podjede lajna, je na rozhodčích, jestli bylo podjetí úmyslné a tím zvýhodněné, nebo to bylo v čistém souboji a závodník se hned vrátil na trať…Co se týká Gate, tak asi nejlepší by bylo to porovnat s Řepama, kde to padá správně, ikdyž otázkou je co je správně, např. v Zolderu padá Pro-Gate také s mírným zpožděním (loni to tedy bylo s velkým zpožděním a hodně jezdců do rampy vráželo, ale letos zapracovali a už to padalo téměř na červenou).

        • Tak první zatáčka je celkem v pohodě v tomhle směru, Matěj lehnul spíš proto, že mu tam jel po klopence Martin. Ale dosypem to, ať tam nejsou hranky, bude to bezpečnější, o tom žádná.
          Tak správně je to podle pravidel UCI, kde jsou ty časy napsaný.. proměříme a pokud to pujde tak ji zrychlíme ještě.
          Vždycky je co zlepšovat 🙂

  3. Jj, první zatáčka je úplně v pohodě a patří k těm nejlepším v ČR, o tom žádná 🙂 Matěj byl po vyšlápnutí na startu pěkně rozhozenej a bohužel celou první rovinu v pasti…pak už se z toho nevymotal, sjel mimo trať a to už byla konečná…v závěru to ještě v tý klopce strhnul dolu a šel mírně přes řídítka. Nedávno se něco podobného stalo Adamovi ve finále v Erpu, kdy šel do první klopky moc nízko ve větší rychlosti, aby některé soupeře podjel, ale bohužel to přední kolo nevydrželo v náklonu a šel přes řídítka…jsou to někdy těžké situace, kdy se už riskuje, ale o tom také bikros je 🙂 Ještě jednou moc děkuji za reakci a kdo zlepšuje, ten je pak nejlepší 🙂 I Pardubice zlepšují (viz nová první i druhá rovinka) a za sebe můžu říct, že dráha tím po Evropském poháru (v r.2012) dostala další nový směr a už teď se těším v září na ty velké souboje především ve starších kategoriích, kde si myslím, že po těchto rovinkách už bude téměř rozhodnuto…no uvidíme 🙂

Vložte komentář

Your email address will not be published.


*